Már most tudunk javítani az egészségünkön!

Mielőtt bármibe is belekezdenénk érdemes kipróbálni egy-két igen egyszerű gyógymódot. Az alábbi módszereket olvassa át türelemmel és próbálja ki még ma.

De előtte olvassa el, hogy mi a lelki eredete az inkontinenciának! 

Kegel tornagyakorlatok
Húgyhólyag edzés
Táplálkozás megváltoztatása

Inkontinencia lelki eredete.

"Semmiféle nyomást nem bírunk elviselni, és nem vagyunk képesek uralkodni magunkon, minden spontán távozik; a vizelet (a lélek elhasznált vize) „kicsordul”, nem lehet visszatartani a hólyag záróizmának gyengesége miatt; a lélek telitettségét a test oldja meg; a háttérbe szorított lelki dolgok túlcsordulnak; menekülés a nyomasztó dolgok elől: elillan; az elengedés túl gyors és elengedhetetlen. Tartás nélküli élet, nem uraljuk az életet; elveszítjük a tartásunkat; a váltózókor után: nincs az életünkben visszatérő erő, az új (élet)perspektíva még nem nyújt elég támaszt; a ragaszkodás a már idejétmúlt „anyaméhszerephez”, a terhesség után: még nem fogadtuk el egyedüllétünket (testünkben); lelki támasz után kutatunk, amelyre még nem leltünk rá (az új anyaszerepben); ragaszkodás a már idejétmúlt „anyaméhszerephez”.

Feldolgozása: ne próbáljunk mindent az ellenőrzésünk alá vonni, tanuljunk meg elengedni; vizelet: hagyjuk szabadon folyni az élet vizét; engedjük, hogy a lélek árja medréből kilépjen és túlcsorduljon; haladjunk az élet folyamával, ússzunk ösztönösen az élet árjával.

Feloldás: legyünk ismét olyanok, mint a gyermekek, akik kontroll nélkül mindennek szabad folyást engednek, és (aggodalom) nélkül csak a pillanatnak élnek."
(Ruediger Dahlke: A betegség mint szimbólus.)

"Öntudatlanul megvéded magad az érzéseidtől, ellenállsz, visszautasítod az érzések egészséges áramlását. Oly módon, hogy bezárod magad saját magadba. Ez úgy nyilvánul meg, hogy a racionális elméddel egy hangtompítót raksz a magadra, de ahelyett, hogy az erődet megragadnád, egy agresszív gát jelenik meg saját magaddal szemben. Tele vagy aggodalmakkal, kicsinek és erőtlennek érzed magad, majd nem mered elengedni magad, szorongva magadba zárod az érzéseid, a teljes önmagadat és általában az érzéseidet.

Keményen bánsz magaddal, megtiltod magadnak, hogy átjárjon a gyengédség, mert attól félsz, hogy az érzéseid megrángatnak. Ahelyett, hogy tudatosan élnéd az életedet, azt gondolod, hogy folyamatosan meg kell magadat védened az élettől, az erőtől, a szorítástól, melyek mások fejthetnek ki feléd. De valójában Te vagy az, aki túl bonyolult, túl kemény, az anyja saját magának. Hátat mutatsz az életnek. Bent tartod az érzéseid, szorongva összeszorítod magad, mellyel feszesen zárva tartod magad. Úgy éled meg magad, mintha egy magatehetetlen gyerek lennél, sebezhető és védtelen. Ellenállsz a segítő kéznek, az érzelmi energiák szabad áramlásának. A természeted most kijavításra szorul, az érzelmeid utat találnak a kiáramláshoz a vizeletcsepegésen keresztül. És ezáltal még jobban úgy érzed, hogy nincs erőd tartani magadat és az érzelmeidet, nem tudsz a saját magad gazdája maradni, melynek az a következménye, hogy még jobban bezárkózol. Szorongsz és feszült vagy a fejed felett lebegő szigorú „irányítástól”, légyen az Isten, egy példakép vagy egy szülő.

Helyezd az „irányítást” magadba, így békés életet tudsz élni és nem kell félned. Ne félj attól, hogy a legmélyebb éned felfedd, vagy az érzéseid, csak megerősít. Ne állj ellen többé az érzéseidnek. Többé ne bujkálj, engedd meg magadnak, hogy virágozz. Ne menekülj el az érzéseid elől, mert része az erődnek, mellyel az életedet teremted. Engedd, hogy az energiák szabadon áramoljanak, ne félj a benned lévő gyengédségtől – hogy hogyan? – tudatosan, egy sokkal szeretetteljesebb módon legyél „gazdája” az életednek, érezd magad belül biztonságban és ne tekintsd a külvilágot fenyegetésnek. Magabiztosan irányítod az életed – a vizelet nem fog önkéntelenül ürülni többé. A másik oldalon pedig átadod a szükséges teret a gyengéd intuitív érzéseidnek, így többé nincs szükség „kimenetet” keresni. Harmónia, béke, magabiztosság, saját értékeid tudatosítása. Legyél nyitott a világra."
(Christiane Beerlandt: The key to Self-Liberation)

Kegel tornagyakorlatok

A Kegel féle tornagyakorlatokat Dr. Arnold H. Kegel fejlesztette ki 1948-ban. A gyakorlatok folyamatos és helyes elvégzése során megerősödik a gátizomzat, amely támogatja a húgyhólyag és a húgycső működését. A gyakorlatot végzők 80%-a jelentős változásokat ér. Vannak, akik pár hét alatt már eredményekkel dicsekedhetnek, de vannak, akiknek több hónap gyakorlatozásba kell belefogniuk.

A Kegel gyakorlatokat önállóan is végezhetik, de egybeköthető az IncoStress segédeszközzel, hüvelysúlyokkal vagy elektromos stimuláló eszköz használatával is. Az egésznek az a kulcsa, hogy meg találjuk az edzeni kívánt izmot, be tudjuk azonosítani, hogy min akarunk dolgozni. Koncentrációra és gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy azonosítani tudjuk a gátizmokat.

Annak érdekében, hogy azonosítani tudja a gátizomzatát, feküdjön a földre a hátára, hajlítsa be a térdeit és a lábfejét talppal lefelé helyezze a földre. Szorítsa össze és emelje fel a végbél és a hüvely izmait, pont úgy, mintha vissza akarná tartani a vizeletét vagy a képződő gázt. Felfelé, illetve befelé össze kell, hogy húzódjanak az izmok. A has, a comb és a fenék elernyedt állapodban maradjanak, és ne mozogjanak. Ha egy vagy két úját felhelyezi a hüvelyébe, akkor érezheti, hogy az izmok összehúzódtak. Még egy egyszerű módszer a gátizmok azonosítására, ha megpróbálja vécézés közben megállítani a vizelet kiürítését. Azonban ha már képes a megfelelő izmokat összehúzni, csak akkor végezze a gyakorlatot, amikor nincs ernyedt állapotban a tornásztatni kívánt izomzat.

Azzal kezdje, hogy pár másodpercre húzza össze az izmokat. Szép fokozatosan növelje az összehúzódások időtartamát. Addig növelje az összehúzódások időtartamát és számát, míg naponta 30-50 alkalommal már 10 másodpercig képes tartani az összehúzódást. Néhányunknak nehézséget okoz a megfelelő izmokat mozgatni, ilyenkor érdemes gyógytornászhoz, intim tornászhoz fordulni segítségért. Attól fogva, hogy a gyakorlatot könnyedén végezzük, bárhol, bármikor, akár ülve vagy állva is gyakorolhatunk.

Húgyhólyag edzés

A gyakori vécére járás okozhat húgyhólyag problémákat. A húgyhólyag egy izomzat, szüksége van az edzésre, annak érdekében, hogy egészséges legyen. Ahogy megtelik vizelettel, az izmok megnyúlnak, majd összehúzódnak az vizeletürítésnél. Amennyiben gyakran jár vécére, nem tud megtelni és nem kap lehetőséget a húgyhólyag az edzésre, mi több csökken a kapacitása, azaz egyre kevesebb vizelet fér bele. Idővel a húgyhólyag izomzata meggyengül, veszít a rugalmasságából és nem képes megtartani egy adott mennyiség feletti vizeletet.

A jó hír az, hogy újra edzésbe tudjuk hozni a húgyhólyagunkat. Egy edzés programmal növelhetjük a vécére járások közti időt. Sikeres program esetén, növekszik a húgyhólyag kapacitása is, egyre könnyebben bírjuk. A nők 75%-a sikeresen javít ezzel a húgyhólyag edzéssel a vizelettartási problémáin.

Amikor belefog egy edzésbe, vélhetően óránkként egyszer ját vécére, vagy akár kétóránként. A cél az, hogy 3 óránként egyszer menjen ki a vécére pisilni. Amikor érzi a vizelési ingert, várjon mindaddig, amíg az inger elmúlik. Első lehet, hogy csak pár percet tud várni vagy kevesebbet, de ahogy gyakorlója, edzi egyre jobban ki tudja tolni az időt.

Táplálkozás megváltoztatása

Vannak nők, akiknek pusztán azáltal, hogy megváltoztatják az étkezési, illetve evési szokásaikat megszűnik az inkontinencia problémájuk, vagy lényegesen alábbhagy.

Sokan tudatosan csökkentik a folyadékfogyasztásukat, hogy ne kelljen sokat vécére járniuk, vagy minél kevesebb „balesettük” legyen a nap folyamán. Azonban a folyadékmegvonás sokkal több gondot okozhat, mint gondolnánk. Sokkal okosabb megterveznünk a napi folyadékfogyasztásunkat, igyunk többet a nap elején és kevesebbet lefekvés előtt.

Egy átlagos felnőtt napi 6-8 pohár folyadékot kellene hogy fogyasszon. Ha ezt csökkentjük nem tudjuk kiküszöbölni az inkontinencia problémánkat. Székrekedéshez vezethet, ami viszont növeli az inkontinencia kialakulásának kialakulását. Továbbá dehidratációhoz is vezet. A szervezetünk kevesebb vizeletet termel, de amit termel rendkívül koncentrált lesz és igen kellemetlen szagot áraszt. Ez a koncentrált vizelet irritálhatja a húgyhólyagot, növelheti a baktériumok elszaporodását, amelyek húgyhólyag problémákat okoznak. Máris megint ott tartunk, hogy inkontinencia veszélye áll fenn.

Íme néhány tipp, hogy ne okozzunk magunknak még több problémát:

A nap során folyamatosan fogyasszunk kis mennyiségű folyadékot – azaz ne egyszerre nagy mennyiséget. (pl.: igyunk egy pohárral két vagy három óránként)
Csökkentsük a folyadékfogyasztást ebéd után, hogy elkerüljük az éjszakai inkontinenciát, sőt lefekvés előtt két órával ne fogyasszunk folyadékot.
Az alábbi folyadékok közül válasszon.
- víz
- almalé
- szőlőlé
- áfonyalé
Kerülje az alábbi vízhajtó hatású innivalókat és ételeket:
- Alkohol
- Koffein tartalmú italok és ételek: kávé, kóla,
- Paradicsom, paradicsom alapú ételek, vagy savas ételeket,
- Erősen fűszeres ételeknél is előfordul, hogy a fűszerek irritálják a húgyhólyagot,
- Mesterséges édesítőszerek.


Termékeink

IncoStress orvostechnikai segédeszköz ára: 9.900.- Ft (Bruttó) + szállítás

Fedezze fel csomagárainkat is!

 

További információért vagy rendelésért hívja a 06 30 919-5443 telefonszámot.